Темою нашого дня став Ян Волянський – це людина яка є надзвичайно творчою та майстерною. Його роботи це відображення вмінь та таланту. Людина яка експериментує в жанрах, та інколи з екстримом виконує свою роботу, проте завждин, на відмінно.

Як, коли і чому Ви прийшли в фотографію?

Насправді все почалось з дитинства, мій батько займався фотографією для себе і я від тоді пам’ятаю великі чорно білі фото, котрі лежали в шафі. Були часи коли ми проявляли в вані плівки під червоним світлом і я був від цього в захваті, бо це дійсно магія коли дивишся на зображення яке з’являється на папері. В підліткові роки я багато фотографував, пізніше вже коли закінчив інститут почав працювати по-спеціальності проектувальником. З часом переїхав до Києва і жив та працював там. Мені не було чим зайнятись у вільний час тому я знову згадав про фотографію і купив собі першу напівпрофесійну фотокамеру. У вільний час фотографував для себе. Згодом я вирішив повернутись до Одеси до рідного краю, там я продовжував працювати з архітектурною фірмою з Києва і одночасно думав чим би мені зайнятись і раптово натрапив на оголошення “потрібен фотограф в провідну Одеську газету” і вирішив спробувати.

Професійно фотографом я працюю з 2007 року. Працюючи в газеті я почав викладати у фото школі і з того часу, а це був 2008 рік, змінив декілька подібних шкіл, а зараз викладаю у власній школі.

На яку техніку Ви знімаєте? (Камера, оптика, світло)

Я вважаю, що в мене досить великий досвід роботи з різними камерами від звичайних плівкових які дісталася мені від батько до сильних та сучасних камер.  До речі плівкову камеру я показую на курсах, тому що на ній дуже наочно розглядати як влаштована внутрішня сторона камери. До останнього часу то були камери Canon і Nikon, зараз зручно працювати з Canon. В мене до речі вже зібраний доволі унікальний набір об’єктивів. Чому я про це сказав, тому що насправді все впирається в об’єктиви. В Canon  є один об’єктив для архітектурної зйомки якого немає в інших фірмах, він такий єдиний і я ним користуюся.

Яким об’єктивом найчастіше користуєтесь?

Ну то звичайно залежить від зйомки яка проходить. Наприклад для архітектурної зйомки в мене є об’єктив, я вже розказував про нього, це Canon TS-E17 f4 єдина у світі модель з такими характеристиками на даний час. А насправді я фотографую й на телефон і вважаю, що за ними майбутнє. В мене є така таємна мрія, я хочу почати знімати на телефон, але для цього потрібен один з найновітніших айфонів з подвійною камерою. Я вже навіть винайшов спосіб як можна підключити до нього вспишку, щоб отримувати якісні світлини.

Який у Вас основний напрямок в фото і чому Ви його обрали?

В мене є декілька основних напрямків – це архітектурна зйомка, (екстер’єрна і інтер’єна зйомка) творча та рекламна зйомка. Я дуже полюбляю архітектурну зйомку і тому в мене є великий арсенал спеціальних засобів для цього, об’єктиви, штативи квадрокоптери тощо. Коли потрібно зняти будівлю то це насправді може здаватись просто, проте це не зовсім не так, вірніше зовсім не так. Потрібно шукати час, кут, світло, тому що будівлю ти не можеш коригувати так наприклад як людину, ти не можеш підсвітити спалахом як у звичайній зйомці, тому кожна зйомка як виклик для тебе і потенціал навчитись чомусь новому. Також цього року практикуємо такий вид зйомки, шукаємо людей схожість, яких відповідає  поп виконавцям або з якимись іншими відомими  людьми минулого століття. Зовсім нещодавно ми знімали Мерлін Монро та Земфіру в Одесі. Ми працюємо з модельєром, який шиє одежу спеціально під цю фотосесію, під цю людину, тобто під цей образ. Робимо макіяж, шукаємо локацію і фотографуємо. Знімали недавно Маргарет Тетчер, на минулих вихідних знімали італійська акторку Софі́ Лоре́н.

Розкажіть про зйомку яка найбільше запам’яталась, чи є така?

Одна з останніх зйомок була дуже цікавою коли ми з Земфірою йшли по-торговому центру, а точніше з людиною яка була в даному образі і всі люди не могли зрозуміти, що ж коїться. Також ще один такий емоційний момент в архітектурній зйомці, я часто використовую дрон і насправді то таки клопітка робота. Є моменти коли треба літати, а в тебе якісь перепони чи губиться сигнал і ти не можна керувати ним то виходить трошки нервова, особливо спочатку справа. На даний момент я вже враховую ці нюанси і заздалегідь вже готовий до таких пригод, проте спочатку це було стресово.

Роботи яких фотографів мають на Вас вплив?

Мені подобаються роботи багатьох фотографів наприклад Енні Лейбовіц, Анрі Картье-брессон з приводу візуальної картинки мені подобається Хосе Вілла зі світлими та ніжними кольорами, саме такі кольори я завжди хотів бачити у своїх світлинах.

Що вам допомагало і допомагає розвиватися і ставати краще як фотографу? Критика, поради колег, аналіз чужих робіт, майстер-класи?

Допомагає декілька речей:

  • по перше я дуже люблю подорожувати. Останнім часом ми кожен рік їздимо з дівчиною на західну Україну. Минулого року ми їздили з Одеси в Кам’янець-Подільськ, Хотин, Буковель, Львів і у зворотному напрямку Рівно Київ та Одеса і проїхали через всі які я зміг знайти замки. Замки в Кам’янець-Подільську, Хотині, Львові, Олеський замок. Дуже вразив замок у Підгірцях я дуже хочу до нього повернутися;
  • по друге дивитися  фільми. На даний момент є дуже багато фільмів де візуальний ряд дуже круто зроблений;

  • по третє я дуже полюбляю критику. Я за природну та конструктивну критику вона дуже допомагає розвиватись.

  • по четверте звичайно дивитись на роботи майстрів візуального мистецтва.

Які місця для фотосесії ви би порадили в Одесі?

Мені подобається Одеса тим, що в ній ще є ті такі дикі місця де можна зробити фантастичну фотосесію. Також в нашому місті є багато будинків старовинної архітектури, тому для людей які приїхали вперше буде дуже цікаво.

Чи знімаєте в студях?
якщо чесно, то я не полюбляю студії. Я більше люблю знімати на вулиці чи у красивому інтер’єрі хоч це і набагато складніше. В більшості випадків я використовую студійне обладнання, щоб передати ту картинку яку я бачу.

Чим захоплюєтесь, крім фотографії?

Я надзвичайно люблю подорожі і при першій же можливості стараюсь кудись поїхати. Я не люблю планувати до деталей подорож, адже такі речі як готель чи будь який інший заклад можна знайти по дорозі. Також я  люблю спорт з дитинства займався всякими видами спорту від плавання до спортивної стрільби з луку.

Чи часто знімаєте за кордоном? (Якщо так то де вже знімали?)

Поки що знімав у Молдові, далі ще не доводилось їздити по праці, проте шукаю першої можливості.

З якої камери ви б порадили починати початківцям? (І якщо можна декілька порад для початківців?)

Насправді з цього приводу мені дуже сподобався вислів в одного фотографа. От ти хочеш стати фотографом і в тебе є 100 доларів з чого ти почнеш?. Купіть за 10 доларів камеру, а суму яка у вас залишилась витратьте на плівку, тобто на досвід. Насправді так воно і є на сьогодні фотографувати можна і на телефон. Також для фотографа важливо бачити і розуміти світло, але доки ви не навчитесь це робити ви не будете розуміти про шо я кажу  
Також є  один такий момент, який я помітив, викладаючи у фото школі. Якщо приходить на початковий навчальний курс людина з дуже крутою, професійною камерою, то більш за все вона таки покине курси. Насправді рівень техніки яку ви використовуєте вимагає такий же рівень користувача. На початковому етапі дуже важливо не залишати заняття і постійно фотографувати, адже якщо ви таки залишили і відклали камеру на місяць /два то швидше за все ви вже нічого не згадаєте і тоді прийдеться вчити все спочатку. Інколи 15 хвилин в день активного заняття  фотоапаратом можуть замінити багато, що.

Сьогодні з нами Ян Волянський 

Фотограф:  Київ, Львів, Одеса