Андрій Чорнобай та його історія у фотографії

Андрій Чорнобай та його історія у фотографії

Неймовірна історія людини яка так спрагло підходить до пізнання себе як професіонала і це Андрій Чорнобай . Сьогодні поговоримо про те чи достатньо бути тільки вузькопрофільним фотографом і про те на чому варто зосередити свою увагу в подальших кроках.

Як, коли і чому Ви прийшли в фотографію?

Сама фотографія мене зачарувала ще в дитинстві. Знайомий мого батька мав плівковий фотоапарат Зеніт і займався фотографією. Процес створення фотографії мені здавався таким загадковим та цікавим. Довгий час фотографування було для мене хобі. Коли познайомився з майбутньою дружиною, виявилось, що в нас це спільне захоплення. Гроші витрачали тільки в двох напрямках - або поїхати подорожувати або купити нову камеру і поїхати подорожувати. Зрештою хобі поступово почало перетворюватись на професію. Прийшов момент, коли став вибір і довелось покинути попередню роботу, щоб почати професійно займатись фотографією. За довгий час було прочитано багато літератури, пройдено майстер-класів та он-лайн курсів. Вже багато років фотографія є нашим основним і улюбленим видом професійної діяльності. 

Чи навчались Ви в Фотошколі? (Якщо так то в якій?)

Коли я починав свій фотошлях, фотошкіл ще не було. Вони з’явились не так давно. Тому можу сказати, що я маю “класичну” освіту. Читав підручники і книги по фотографії (паперові). Навчався у львівських фотографів, неодноразово відвідував майстер-класи. Перший майстер-клас, який я відвідав, проводив Руслан Крут, все було дуже зрозуміло та доступно. Руслан дав мені напрям для розвитку. Після чого я почав систематично відвідувати майстер-класи таких фотографів як Володимир Щурко, Анастасія Пироженко, Ілля Двояковський та інших фотографів, а також вивчати багато інформації онлайн. Проходив у 2019 році курс навчання від AIRBNB по фотографуванню нерухомості та навчання по зйомці нерухомості преміум-класу від Meero. У 2018  пройшов курс Майкла Келлі “Фотографія нерухомості та архітектури”. З року в рік переглядаю туторіали Джері Джіоніса по весільній фотографії і кожен раз знаходжу там щось нове для себе.

На яку техніку Ви знімаєте? (Камера, оптика, об’єктив, світло)

Фотографую на Canon — це любов з дитинства, бо все починалось з мильнички цього бренду. Поступово купував собі кращі й кращі моделі й прийшов до повного кадру. Так зараз в мене є камера 6 D Mark 2. З оптики я вийшов на тандем 35 і 85 мм в якому мені комфортно працювати в різних жанрах, особливо в репортажній зйомці, весільній та сімейній. Також в мене є ширококутний об'єктив 12-24 та 24-70, якими я користуюсь під час інтер’єрної зйомки. Ще є студійне світло, ліхтарик, спалах з синхронізаторами та фотобокс для предметної фотографії. 

Який у Вас основний напрямок в фото і чому Ви його обрали?

Займаюсь професійною репортажною, рекламною, інтер’єрною зйомкою. Із задоволенням знімаю теплі стосунки —  це і весілля і сімейні зйомки, дитячі дні народження. Останнім часом часто знімаю людей, які подорожують. Колись думав, що можна знімати добре тільки щось одне, але життя показало, що потрібно бути профі у різних галузях. Щоб добре відзняти весілля потрібно вміти працювати з людьми, робити хороші постановочні індивідуальні та сімейні портрети. Крім того постійно треба вміти передбачити і зловити момент (репортажна фотографія), знімати красиві масштабні кадри в церкві, ресторані, готелі (інтер’єрна фотографія), відзняти кільця, деталі одягу, декори на весілля, торт (предметна фотографія). От і виходить, що фотограф має бути максимально обізнаним і кваліфікованим у різних видах фотографії. Основний і пріоритетний напрямок — це знання. Знати, що має бути головним об’єктом в кадрі, де ти маєш бути в даний момент, коли натиснути на кнопку спуску і як правильно скористатись освітленням в даних умовах, а не думати що умови для вдалого кадру самі прийдуть до тебе. Це щоденна робота і висока концентрація під час зйомки, іноді протягом багатьох годин. 

Як опанували інтер’єрний вид зйомки?

Все почалось з журналу PHOTOGRAPHER за 2009 рік, підписку на який подарувала дружина на день народження. Там була стаття про зйомку інтер’єру з додатковим точковим зональним освітленням. Картинка була неймовірно гарна, захотілось теж так вміти.  До того моменту в мене було тільки весільне портфоліо, але так склались обставини, що мені подзвонив один знайомий та запропонував відзняти інтер’єр. В той момент я знав тільки теоретичну частину даної категорії, тому запропонував наступне: я роблю фото, якщо сподобається то розрахуємось, а якщо ні - то фотографії заберу собі, а він зможе продовжити свої пошуки професійного фотографа інтер’єру. От так все і почалось. Він залишився задоволений, а в мене виникло ще більше питань, на які я вирішив шукати відповіді.

Роботи яких фотографів мають на Вас вплив?

Джері Джіоніс — австрійський фотограф, чиї роботи я переглядаю вздовж і впоперек. В нього є власний курс “Позувати може кожен”, мені дуже подобається його принцип допомагати людям виглядати на фотографії краще. Джо Зельцман та його “Підхід до традиційного класичного портрета. Структурний портрет”. Ця книга дала мені розуміння, як поставити  світло, камеру, як розташувати людей в кадрі і головне, як взаємодіяти з людиною, щоб виявити її характерні риси і створити характерний портрет. Ще Пітер Лімберг, Емін Кулієв, Сергій Спірін, а також Карасьов, Сараханов, Ктиторчук, Двояковський, Авдеєнко і інші.

Що вам допомогло і допомагає розвиватися і ставати краще як фотографу? Критика, поради колег, аналіз чужих робіт, майстер-класи?

Основним критиком є моя дружина, ми з нею працюємо разом, вчимось разом, експериментуємо, постійно аналізуємо те, що вийшло чи не вийшло відзняти. В нас творчий тандем. Був час, коли ми разом ходили на майстер-класи, набирались чужого досвіду, щоб не робити власних помилок. Зараз дивлюсь он-лайн майстер-класи, навчальне відео, інтерв'ю кращих фотографів світу. За хорошу конструктивну критику готовий добре заплатити. Хвалити може кожен, а ось чітко сказати, де ти помиляєшся і що потрібно зробити може далеко не кожен. Крім того дивлюсь хороше кіно і знов ж таки, фотороботи відомих і успішних світових фотографів.

Чи часто знімаєте у фотостудіях? (Якщо так то назвіть ті які вам найбільше подобаються)

У фотостудіях знімаю новорічні фотосесії, вагітних, сім’ї з дітьми. Також є попит на корпоративні студійні зйомки. Найбільше мені до вподоби студія Freedom, там великі зали та багато простору. 

З якої камери ви б порадили починати початківцям? (І якщо можна декілька порад для початківців?)

Скажу про себе.  Я починав тоді, коли зайти в інтернет і загуглити відповідь на питання або подивитись навальне відео було ще неможливо. Як би мені хтось тоді замість камери подарував книгу Олександра Лапіна “Фотографія як…”, то мій шлях би був значно простіший і результативніший. Ми звикли покладатись на можливості техніки і на сучасні новинки. Можна робити чудові неймовірні фото просто за допомогою останнього IPhone, якщо є розуміння, з чого складається фотокадр. Треба вирішити, що саме ти хочеш фотографувати і вже з огляду на це підбирати технічне забезпечення. Не має сенсу купувати найкращі гірські професійні лижі, якщо ти плануєш піти на озеро і покататись на ковзанах. Основна порада — здобувати знання в тій сфері, яка цікавить. Це головний шлях до успіху.


Фотограф: Андрій Чорнобай

Місто:  Івано-ФранківськКиївЛьвівТернопіль