Підводна зйомка як спосіб самореалізації

Підводна зйомка як спосіб самореалізації

Сьогодні поговоримо про унікальний вид фотосесії такий як підводна фотографія і розповість нам про неї Тетяна Тарасенко. Фотографиня дуже любить воду і вона знайшла своє призначення саме в цьому виді зйомки. Тетяна докладає, чимало зусиль, щоб вдосконалювати свої навички та вміння. В інтерв'ю вона поділилась інформації про те як вона прийшла у даний вид зйомки та про те, які саме навчання проходила, щоб досягти даного результату.

Як, коли і чому Ви прийшли в фотографію?

Фотографією я цікавилась давно, фотографувала для себе, переважно у подорожах. Спочатку це була звичайна компактна фотокамера, так звана "мильниця". Перша дзеркальна камера з'явилася в 2007 році. А ось під водою я почала знімати з 2006 року, знайшовши для своєї "мильниці" підводний бокс. Займаючись дайвінгом, мені хотілося передати красу підводного світу та поділитися побаченим з рідними та друзями.

Поступово я усвідомила, що мені вже недостатьно того, що я можу "витягти" з компакту. Було розуміння, що я хочу і можу більше, але властивості камери не дають мені цих можливостей. Так, 2016 році була придбана дзеркальна камера с підводним боксом. І ця "обновка" стала поштовхом для подальшого розвитку в сфері фотографії і спонукала вийти на професійний рівень.

На яку техніку Ви знімаєте? (Камера, оптика, об’єктив, світло)

Наразі знімаю на Canon 5D MarkIII, маю декілька об'єктивів, як для портретної зйомки, так і для підводної.

Який у Вас основний напрямок в фото і чому Ви його вибрали?

Я люблю воду і все, що з нею пов'язане. Це відноситься і до фотографії. Підводна фотографія, зйомки в бассейні, зйомки на яхті, аква-фотосесії - це те, що я люблю знімати. Але, все ж таки, моє улюблене направлення - підводна зйомка. Це нелегкий, але дуже цікавий процесс. І, звичайно, люблю результат - в жодному виді зйомки неможливо отримати такі фото, як під водою.

Роботи яких фотографів мають на Вас вплив?

Я не можу сказати, що чиїсь роботи впливають на мій стиль. Але, безумовно, я передивляюся світлини інших підводних фотографів. Наразі для мене це один з методів навчання. Подобаються роботи Lucie Drlikova, Zena Holloway, Von Wong та ін.

Що вам допомагало і допомагає розвиватися і ставати краще як фотографу? Критика, поради колег, аналіз чужих робіт, майстер-класи?

На початку це були Школа фотографії, майстер-класи, вебінари - як по зйомці, так і по обробці. Зараз також постійно щось читаю або слухаю стостовно фотографії. Але також багато уваги приділяю перегляду і аналізу світлин. Свої аналізую, думаю, що можна було би зробити краще чи інакше. Аналіз чужих фотографій дає розуміння, що ще можна привнести в свої фото, які методи та прийоми застосувати у підводній фотографії, наштовхує на пошук нових ідей.

Чи навчались Ви в Фотошколі? (Якщо так то в якій?)

Фактично процесс навчання я проходила самостійно. Тим паче щодо підводної фотографії. Ніяких курсів чи майстер-класів у Києві я не знайшла. Тому все навчання зводилося до пошуку інформації в Інтернеті і, переважно, на англомовних ресурсах. Але основний метод навчання та отримання досвіду в цьому направленні - це метод спроб та помилок. Пробувати, пробувати і ще раз пробувати.

В 2017 році я завагітніла і зрозуміла, що з камерою сильно не побігаю, пірнати тим більш не зможу. Тому вирішила цей час використати для навчання і підтягнути теорію - і пішла у Київську Школу Фотографії, де пройшла декілька курсів.

Щоб пізнати тонкощі роботи фоторафів, навчитися працювати з фототехнікою, зануритися в творчу атмосферу зйомок і спілкування з фотографами, пішла працювати адміністратором у фотостудію. Це був дуже цікавий досвід, завдяки якому я остаточно переконалася, що хочу пов'язати своє подальше життя з фотографією.

Які місця для фотосесії ви би порадили в місті якому проживаєте?

Насправді, Київ - величезна "студія" з неймовірною кількістю локацій. І вибір залежить від настрою та бажаного результату. Можна, як то кажуть, і під сусіднім під'їздом зробити неймовірні кадри. Є, звичайно, якісь сюжетні фотографії або тематичні фотосесії. Але все частіше я схиляюся до того, що в кадрі має бути якомога менше зайвих деталей, щоб не відволікати від основного об'єкту зйомки - людини.

Чи є у Вас мрія? (Якщо так то яка?)

Так, звичайно! Я мрію! І регулярно! :)

Є масштабні мрії - щоб, нарешті, настав мир в моїй країні, щоб не гинули хлопці, що нас захищають. Є і звичайні мрії простої людини. :) Мрію пройти декілька майстер-класів у закордонних підводних фотографів, мрію вийти на такий професійний рівень, щоб через певну кількість років окинути оком свій шлях і зрозуміти, що все було не дарма. А ще я дуже люблю подорожувати, і велика кількість моїх мрій пов'язана з подорожами.

Чи часто знімаєте закордоном? (Якщо так то де вже знімали?)

Закордоном я знімаю підводний світ під час своїх подорожей на дайвінг. Так як дайвінгом я захоплююся вже 14 років, то за цей період довелося познімати в Чорному, Середземному та Червоному морях, на островах Малайзії та Індійського океану.

З якої камери ви б порадили починати початківцям? (І якщо можна декілька порад для початківців?)

Наразі вже роблять такі знімки на смартфон, що починати можна і з цього. :) Було б бажання.

Якщо говорити про дзеркальну камеру, то професійні full-frame камери досить недшеві. Почати можна з кроп-камери (середній ціновий сегмент) і об'єктив, який відповідає бажанням фотографа. Тобто, що саме він планує знімати. Якщо планується фотографувати людей, можна взяти фікс-об'єктив 50мм або 85мм. Якщо людина ще не вирішилася і хоче спробувати різні напрямки, можна взяти універсальний зум-об'єктив, щоб була можливість спробувати і на широкий кут познімати (наприклад, природу, місто, групи людей), і портрети, і крупний план та макро (наприклад 24-105 мм для Canon або 18-105мм для Nikon).

Моєю попередньою камерою була Nikon 5500 з об'єктивом 18-105мм. Мене все влаштовувало на той момент. Для навчання цього було достатньо.

Фотографиня: Тетяна Тарасенко

Місто: КанівКиївКовель