Чи часто ви задумувались як фото впливає на ваше життя? Бо Оленка Ховерко не просто це помітила, вона змогла відчути потяг до фотографії та втілити талант в життя. Вона змогла не просто захопитись зйомкою своєї донечки, вона приклала чимало зусиль, щоб розвинути вміння та стати успішною матусею та фотографинею. 

Традиційне питання – як, коли і чому Ви прийшли в фотографію?

Фотографія в нашому житті зараз всюди. Технології, які дозволяють нам швидко зафіксувати саме «той» момент, який відображає жест, рух, почуття здатен захопити тебе на все життя. Влучний кадр змушує на емоції (сміх, здивування, радість, обурення і т.д.) – це все те, що тебе оточує. Але не кожний знімок викликає почуття. Саме у вільний час під час декретної відпустки, я стала знимкувати кожну хвилину життя моєї донечки. Я бачила, що фотографією не тільки бачиш, але і чуєш, дихаєш, можеш бути ніби присутнім, можеш торкнутися.  Тоді і вирішила піти на курси творчої фотографії, які вів і досі веде Олександ Данчевський. Я дуже вдячна йому за те, як він допоміг нам «бачити» і «відчувати» фотографію.

На яку техніку Ви знімаєте? (Камера, оптика, світло)

Першою дзеркалкою в мене була Canon 450d  з кітовим об’єктивом. А далі змінила тушку на 5д і  тепер в арсеналі традиційний 50/1,4 для моєї улюбленої портретної зйомки та 17-40/4l. Перевагу віддаю природному освітленню.

Який у Вас основний напрямок в фото і чому Ви його вибрали?

Спеціалізуюся  на портретній  та сімейний фотозйомці, також багато зйомок пов’язані із дитячими святами.  Найбільше люблю знімати дітей, за їх беспосередність та щирість. Це найскладніша зйомка, але віддача від неї стократ емоційніше. Часто знімаю вже вдруге, втретє малюка, і бачиш як він дорослішає, росте, бачиш яким становиться його характер. Бути частинкою сімейного свята – за честь для мене. І я дуже вдячна моїм моделям за довіру. Кайфую від індивідуальної фотозйомки, де тільки я, модель і атмосфера. Маю улюблену модель, з якою можу експериментувати завжди і в будь який час. Зйомки проходять на TFP-умовах, завдяки яким отримуєш масу позитиву та заряд енергії.

 Розкажіть про зйомку яка найбільше запам’яталась, чи є така?

Якось поверталися змучені після передвесільної зйомки з молодими на автомобілі повз поле, яке було повністю усіяне ріпаком, що цвів. Сонце вже практично сіло, але жовтий колір квітки майже зрівняв небо із землею. Миттєво прийшла ідея, що зйомки не закінчилися, а продовжуються. Пилок був усюди, на тілі, одязі, але день пройшов яскраво.

Роботи яких фотографів мають на Вас вплив?

Часто спостерігаю за роботами нью-борн фотографа Юлії Борщевської, за чітко виставленою і скурпульозною роботою етно-фотографа Світлани Лисцевої. Такі знимки викликають в мене справжнє захоплення. Натхнення також черпаю в просторах інстаграму.

Що вам допомагало і допомагає розвиватися і ставати краще як фотографу? Критика, поради колег, аналіз чужих робіт, майстер-класи?

Критика мого чоловіка, на котру я спочатку ображаюся, але зерно правди в тому є, оскільки ніщо так мене не змушує боротися і рости, старатися бути кращою. Часто переглядаю роботи визнаних фотографів Юсуфа Карша та Браяна Даффі. Дивлячись на такі роботи-бачих людину кожний раз по-іншому.

Які місця для фотосесії ви би порадили в місті якому проживаєте?

Коли до мене звертаються не львів’яни я чесно підвисаю, оскільки не хочеться повертатися знову до одного й того ж місця. Яке б порадила? Всі куточки Львова індивідуальні і прекрасні, адже для мене головне характер та індивідуальність людини, які я хочу показати, а локація лише доповнює розкриття людини.

Чим захоплюєтесь, крім фотографії?

Дуже люблю подорожувати – це джерело мого натхнення, мого перезавантаження та переосмислення . Також не залишу без уваги плавання та катання верхи.

Чи часто знімаєте закордоном? (Якщо так то де вже знімали?)

Зйомки закордоном виключно некомерційного характеру.

З якої камери ви б порадили починати початківцям? (І якщо можна декілька порад для початківців?)

Не важливо, яка в тебе камера, а важливо відчуття. Відчуття композиції, стилістики, характеру моделі. Важливо відчути свою модель, бути з нею в одному руслі, тоді фотографія вийде не пластиковою, а  природньою. Початківцям раджу по-перше, фотографуючи, отримувати задоволення від процесу. По-друге, не переставати вчитися у Майстрів фотографії і не боятися змінюватися.

Сьогодні з нами була Оленка Ховерко

Фотографиня: Львів